Frakt og retur - www.revitalash.se

GRATIS FRAKT NÄR DU KÖPER ÖVER 580SEK

FRAKT & RETUR

Leveransvillkor

Revitalash Cosmetics erbjuder gratis GLS-leverans på alla beställningar över 550 SEK. Vi erbjuder leverans med GLS hemleverans. Leveranstiden är 3-5 dagar.

GLS pakkeshop och business: 75 SEK

När ditt paket har skickats får du ett e-postmeddelande med spårningsinformation som gör att du kan spåra ditt paket. Om du behöver hjälp med onlinebeställning är du välkommen att ringa oss på 7027 4600 eller skicka ett e-postmeddelande till info@oneblackcar.com.

Retur och avbokning

Du har rätt att annullera ditt köp utan berättigande inom 14 dagar. Om du har köpt flera artiklar i en beställning kan du välja att avbryta köpet av vissa eller alla artiklar.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du eller en annan person efter eget val (men inte transportören) tar emot varorna i fysisk besittning. Om du har beställt flera artiklar i en beställning och vi inte kan leverera varorna samtidigt, går annulleringsperioden från dig eller någon annan som du väljer (utom transportören) kommer att få den sista varan i fysisk besittning. Om tidsfristen löper ut på allmän helgdag, lördag, konstitutionsdag, julafton eller nyårsafton förlängs tidsfristen till följande arbetsdag.

Så här utövar du ångerrätten: Du ångrar dig genom att meddela oss att du ångrar dig via e-post: info@oneblackcar.com. Du kan inte ångra genom att vägra ta emot artikeln eller genom att inte hämta det utan att samtidigt meddela att du ångrar. När du skickar tillbaka varan / varorna, fyll i vårt retur- / utbytesformulär och bifoga till paketet. Ångerfristen följs om du skickar din anmälan om att du ångrar köpet innan uttagsperioden har löpt ut.

Retur av artikeln och returkostnader

Om du har ångrat köpet av en vara måste du skicka eller leverera varan till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill avbryta ditt köp. Tidsfristen är uppfylld om du returnerar varorna före utgången av de 14 dagarna. Returnerade varor skickas till: Oneblackcar ApS, Avedøreholmen 78A, 2650 Hvidovre. I returpaketet måste du bifoga en kopia av orderbekräftelsen, fakturan eller annan dokumentation för ditt köp och ett ifyllt retur- / utbytesformulär. Objekt kan inte skickas per. kontant vid leverans eller utan leverans, och du måste själv betala för returen. Du bör också se till att artikeln är ordentligt förpackad när du returnerar den. Du bär risken för paketet / varorna tills vi får det. Spara därför postkvittot och eventuellt spårningsnummer.

Återbetalning av pengar vid avbokning 

När du ångrar kommer vi att återbetala alla betalningar som du har fått, inklusive leveranskostnader. Detta gäller dock inte i följande fall:

Om du har köpt flera artiklar i en beställning och bara ångrar en del av ditt köp, återbetalar vi inte leveranskostnaderna. Om du har valt en leveransform som är dyrare än den billigaste leveransformen som vi erbjuder, får du inte ersättning för merkostnaden. Vi återbetalar beloppet utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter inom 14 dagar från det datum då vi fick din avbokning. Vi kan dock hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna eller tills du har skickat in dokumentation om att varorna har returnerats. Vi gör en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har godkänt något annat. I vilket fall som helst kommer du inte att debiteras några avgifter till följd av återbetalningen.

Test av produkten och förpackningen

Du är bara ansvarig för en möjlig försämring av varornas värde, vilket beror på annan hantering av varorna än vad som är nödvändigt för att bestämma varornas natur, deras egenskaper och hur den fungerar. Du kan normalt inspektera artikeln på samma sätt som du kan och kan i en butik, men du får inte använda den. Om du har använt det på ett sätt som du inte har tillåtelse eller kan göra i ett företag och vi inte kan sälja det igen, eller inte kan sälja det till fullt pris igen, kan du förvänta oss att vi drar ned nedskrivningen i beloppet du måste ha gått. Om varan inte längre har ett handelsvärde återbetalar vi inte köpebeloppet. Varan måste returneras i originalförpackningen. Du bör också se till att artikeln är ordentligt förpackad när du returnerar den. Du bär risken för paketet / varorna tills vi får det. Spara därför postkvittot och eventuellt spårningsnummer.

Klagomål - Om det är något fel med artikeln

Som konsument har du 24 månaders rätt att göra ett klagomål. Detta innebär att om artikeln är defekt och du klagar i rätt tid har du rätt att reparera eller byta artikeln i första hand. Om det inte kan hända, eller om det inte händer inom rimlig tid, kan du, beroende på omständigheterna, få tillbaka pengarna eller sänka priset. En defekt är till exempel tillverknings- eller materialfel eller felaktig information om artikeln. Å andra sidan är vanligt slitage eller skador som du själv har orsakat föremålet inte en defekt. Om du upptäcker en defekt måste du klaga till oss "inom rimlig tid". Vi rekommenderar att du klagar så snart som möjligt, särskilt vid transportskador. Om du klagar inom två månader efter att felet upptäcktes, är det alltid inom rimlig tid. Om klagomålet är motiverat återbetalar vi dina rimliga och nödvändiga fraktkostnader. Om du tror att artikeln har en defekt ber vi dig att ange så mycket detalj som möjligt vad problemet är. Kom ihåg att artikeln alltid måste skickas i korrekt förpackning och få ett kvitto för leveransen. Spara postkvitto inkl. information om fraktkostnader och eventuellt spårningsnummer.

Information om överklagandealternativ

Ett klagomål om en vara köpt från oss kan skickas till Center for Complaint Resolution, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klaga till Center for Complaint Resolution via www.forbrug.dk. Europeiska kommissionens online-klagomålsportal kan också användas för att lämna in ett klagomål. Det är särskilt relevant för konsumenter som är bosatta i ett annat EU-land. Klagomål kan lämnas in här: http://ec.europa.eu/odr. När du skickar in ett klagomål, vänligen ange vår e-postadress info@oneblackcar.com.

NYHETSBREV