Handelsvilkor - www.revitalash.se

GRATIS FRAKT NÄR DU KÖPER ÖVER 580SEK

HANDELSVILLKOR

www.revitalash.se ägs och drivs av OneblackcarAps

Oneblackcar ApS
Avedøreholmen 78 B
2650 Hvidovre
CVR nr: 24211339
info@oneblackcar.com
Tlf: + 45 70274600

Alla priser som visas i SEK inkluderar dansk moms. Dessa villkor gäller för inköp av varor på www.revitalash.se leverans i Danmark. Ångerrätten gäller endast för privata konsumenter som handlar genom www.revitalash.se.

Betalning och leverans

På www.revitalash.se vi betalning med:

- VISA/Dankort
- VISA Electron
-  Mastercard

Beloppet dras endast när artikeln levereras. Om du har beställt flera artiklar och en av artiklarna är i restorder, drar vi inte av betalningen för denna artikel förrän artikeln levereras.

Priserna anges i svenska kronor. Ovanpå priset måste läggas priset på frakt. Du väljer sändningsformulär i slutet av orderprocessen. Vi kan bära betalningsavgifter.

Mottagande av mottagande av beställning och orderbekräftelse

När du har beställt en vara från oss får du ett kvitto (orderbekräftelse) via e-post som bekräftar att vi har mottagit din beställning. Ett bindande köpeavtal har ingåtts med oss.

Fraktpriser (Sverige)

Leverans sker med GLS till hemadress. Om du handlar för över 550 SEK betalar vi dina fraktkostnader för leverans med GLS.

Leveranstiden till Sverige är typiskt 3-5 arbetsdagar. Alla våra paket är försäkrade och med spår & spårnummer. När du skickar ditt paket får du ett spårningsnummer.

Persondatapolitik

På denna sida kan du läsa om vår sekretesspolicy, som beskriver hur Oneblackcar ("www.revitalash.se", "oss", "vår", "vi") samlar in och behandlar information om dig.

För att handla www.revitalash.se måste du uppge minst följande:

  • Namn
  • Adress
  • E-post -adress
  • Telefon / mobilnummer

Integritetspolicyn gäller både personuppgifter som du lämnar till oss och på information som vi samlar in via Oneblackcars webbplats, www.revitalash.se", ("Webbplats").

Oneblackcar är personuppgiftsansvarig för dina personuppgifter. Om du vill kontakta oss kan du göra det via kontaktuppgifterna:

Oneblackcar ApS
Avedøreholmen 78 B
2650 Hvidovre
CVR.: 24211339
info@oneblackcar.com
Tlf: 70274600

I det följande hittar du de personuppgifter vi samlar in. Vi beskriver också syftet med insamlingen och den rättsliga grunden för behandlingen.

När du besöker www.revitalash.se samlar vi automatiskt in information om dig och din användning av Webbplatsen. Vi registrerar bland annat vilken typ av webbläsare du använder, vilka söktermer du använder, din IP-adress, inklusive din nätverksplats och information om din dator.

Samlingen har inget annat syfte än att optimera användarupplevelsen och funktionerna i www.revitalash.se, precis som vi använder informationen för att rikta vår marknadsföring på olika kanaler, till exempel Google Adwords. Detta hjälper oss att erbjuda våra användare det mest relevanta innehållet. Den rättsliga grunden för behandlingen är artikel 6.1 f i EU:s allmänna dataskyddsförordning.

När du köper en produkt eller kommunicerar med oss på www.revitalash.se samlar vi in den information du själv tillhandahåller. Det kan vara namn, adress, e-postadress, telefonnummer, betalningssätt, information om vilka produkter du köper och kan ha returnerat, leveransförfrågningar och information om den IP-adress som beställningen gjordes från.

Syftet är att tillhandahålla de produkter du har beställt och i övrigt uppfylla vårt avtal med dig, inklusive för att kunna hantera dina rättigheter att återvända och annonsera. Information om dina inköp kan också behandlas för att uppfylla juridiska krav, inklusive för redovisning och redovisning. Vid inköp samlas IP-adressen in för att förhindra bedrägerier. Den rättsliga grundenför behandlingen är art 6.1 b, c och f i EU:s allmänna dataskyddsförordning.

Nyhetsbrev

Om du registrerar dig för vårt nyhetsbrev samlar vi in information om ditt namn, din e-postadress och eventuellt mobilnummer. Syftet är att vi ska kunna förse dig med nyhetsbrev. Den rättsliga grunden för behandlingen är artikel 6.1 f i EU:s allmänna dataskyddsförordning.

Mottagare av Personuppgifter

Information om ditt namn, adress, e-post, telefonnummer, ordernummer och specifika leveransförfrågningar skickas vidare till den transportör som ansvarar för leveransen av de inköpta varorna till dig. Vid inköp av icke lagerförda varor kan nämnda information vidarebefordras till tillverkaren eller säljaren av den berörda produkten, som då kommer att ansvara för leveransen.

Information kan lämnas till externa partner som behandlar informationen för vår räkning. Affärspartner får inte använda informationen för något annat syfte än att uppfylla avtalet med oss och är föremål för sekretess för dessa.

Dina rättigheter

Du är inom din rätt att när som helst be oss att få veta vilken information vi har registrerat om dig, i vilket syfte, vem som fått den och varifrån informationen kommer.

Om du vill kommer vi att tillhandahålla en kopia av de personuppgifter vi behandlar om dig. Du kan begära informationen genom att skicka en skriftlig begäran till info@oneblackcar.com. På så sätt kan vi be dig att bevisa att du är den person du låtsas vara.

Rätt till rättelse

Felaktiga personuppgifter vi korrigerar för dig. Om du har fått kännedom om fel i den information vi har registrerat om dig, kontakta oss skriftligen så korrigerar vi uppgifterna.

Rätten till radering

Det kan finnas tillfällen där du har rätt att få hela eller delar av dina personuppgifter raderade av oss. Dock inte i händelse av att din information är nödvändig för att vi, till exempel att uppfylla rättsliga skyldigheter.

Rätten att begränsa bearbetningen till lagring

Det kan också finnas fall där du befinner dig i din rätt att få behandlingen av dina personuppgifter begränsad till endast lagring. Om du till exempel tror att informationen är felaktig.

Rätten till dataportabilitet

I vissa fall har du rätt att få dina personuppgifter tillhandahållna i ett strukturerat format som gör att du kan överföra informationen till en annan registeransvarig.

Oppositionsrätt

Du kan alltid invända mot vår behandling av dina personuppgifter som används i marknadsföringssyfte. Om din personliga situation är nödvändig för att invända mot vår behandling av dina personuppgifter har du också rätt att göra det när som helst.

Rätten att återkalla samtycke

Du har rätt att när som helst återkalla eventuellt samtycke som du har gett oss för en given behandling av personuppgifter. Om du vill återkalla ditt samtycke, vänligen kontakta oss på www.revitalash.se.

Rätten att överklaga

Du har rätt att lämna in klagomål till den danska dataskyddsmyndigheten, Borgergade 28, 5, 1300 Copenhagen K om vår behandling av dina personuppgifter. Reklamation kan göras per post dt@datatilsynet.dk telefon +45 33 19 32 00.

Radering av personuppgifter

Information som samlas in i samband med din registrering till vårt nyhetsbrev kommer att raderas när ditt samtycke till nyhetsbrevet dras tillbaka, såvida vi inte har en annan grund för att behandla informationen.

Säkerhet

Vi har implementerat lämpliga tekniska och organisatoriska skyddsåtgärder mot oavsiktlig eller olaglig förstörelse, förlust, ändring eller försämring av personuppgifter och mot utlämnande eller missbruk av personuppgifter.

Endast anställda som har ett verkligt behov av att få tillgång till dina personuppgifter för att göra sitt jobb har tillgång till det.

Kontakta

Oneblackcar är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som samlas in via Webbplatsen. Om du har några frågor eller kommentarer om denna sekretesspolicy eller vill du utöva en eller flera av dina rättigheter kan du kontakta:

Oneblackcar ApS
Avedøreholmen 78 B
2650 Hvidovre
CVR.: 24211339
info@oneblackcar.com
Tel. 70274600

Ändringar i integritetspolicyn

Om vi gör ändringar i integritetspolicyn informeras du om detta vid ditt nästa besök på webbplatsen.

Leveransvillkor

Revitalash Cosmetics erbjuder gratis GLS-leverans på alla beställningar över 550 SEK. Vi erbjuder leverans med GLS-paketbutik och företag. Leveranstiden är 1-2 dagar.

GLS pakkeshop och business: 55 SEK

När ditt paket har skickats får du ett e-postmeddelande med spårningsinformation som gör att du kan spåra ditt paket. Om du behöver hjälp med onlinebeställning är du välkommen att ringa oss på 7027 4600 eller skicka ett e-postmeddelande till info@oneblackcar.com.

Retur och avbokning

Du har rätt att annullera ditt köp utan berättigande inom 14 dagar. Om du har köpt flera artiklar i en beställning kan du välja att avbryta köpet av vissa eller alla artiklar.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du eller en annan person efter eget val (men inte transportören) tar emot varorna i fysisk besittning. Om du har beställt flera artiklar i en beställning och vi inte kan leverera varorna samtidigt, går annulleringsperioden från dig eller någon annan som du väljer (utom transportören) kommer att få den sista varan i fysisk besittning. Om tidsfristen löper ut på allmän helgdag, lördag, konstitutionsdag, julafton eller nyårsafton förlängs tidsfristen till följande arbetsdag.

Så här utövar du ångerrätten: Du ångrar dig genom att meddela oss att du ångrar dig via e-post: info@oneblackcar.com. Du kan inte ångra genom att vägra ta emot artikeln eller genom att inte hämta det utan att samtidigt meddela att du ångrar. När du skickar tillbaka varan / varorna, fyll i vårt retur- / utbytesformulär och bifoga till paketet. Ångerfristen följs om du skickar din anmälan om att du ångrar köpet innan uttagsperioden har löpt ut.

Retur av artikeln och returkostnader

Om du har ångrat köpet av en vara måste du skicka eller leverera varan till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill avbryta ditt köp. Tidsfristen är uppfylld om du returnerar varorna före utgången av de 14 dagarna. Returnerade varor skickas till: Oneblackcar ApS, Avedøreholmen 78A, 2650 Hvidovre. I returpaketet måste du bifoga en kopia av orderbekräftelsen, fakturan eller annan dokumentation för ditt köp och ett ifyllt retur- / utbytesformulär. Objekt kan inte skickas per. kontant vid leverans eller utan leverans, och du måste själv betala för returen. Du bör också se till att artikeln är ordentligt förpackad när du returnerar den. Du bär risken för paketet / varorna tills vi får det. Spara därför postkvittot och eventuellt spårningsnummer.

Återbetalning av pengar vid avbokning 

När du ångrar kommer vi att återbetala alla betalningar som du har fått, inklusive leveranskostnader. Detta gäller dock inte i följande fall:

Om du har köpt flera artiklar i en beställning och bara ångrar en del av ditt köp, återbetalar vi inte leveranskostnaderna. Om du har valt en leveransform som är dyrare än den billigaste leveransformen som vi erbjuder, får du inte ersättning för merkostnaden. Vi återbetalar beloppet utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter inom 14 dagar från det datum då vi fick din avbokning. Vi kan dock hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna eller tills du har skickat in dokumentation om att varorna har returnerats. Vi gör en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har godkänt något annat. I vilket fall som helst kommer du inte att debiteras några avgifter till följd av återbetalningen.

Test av produkten och förpackningen

Du är bara ansvarig för en möjlig försämring av varornas värde, vilket beror på annan hantering av varorna än vad som är nödvändigt för att bestämma varornas natur, deras egenskaper och hur den fungerar. Du kan normalt inspektera artikeln på samma sätt som du kan och kan i en butik, men du får inte använda den. Om du har använt det på ett sätt som du inte har tillåtelse eller kan göra i ett företag och vi inte kan sälja det igen, eller inte kan sälja det till fullt pris igen, kan du förvänta oss att vi drar ned nedskrivningen i beloppet du måste ha gått. Om varan inte längre har ett handelsvärde återbetalar vi inte köpebeloppet. Varan måste returneras i originalförpackningen. Du bör också se till att artikeln är ordentligt förpackad när du returnerar den. Du bär risken för paketet / varorna tills vi får det. Spara därför postkvittot och eventuellt spårningsnummer.

Klagomål - Om det är något fel med artikeln

Som konsument har du 24 månaders rätt att göra ett klagomål. Detta innebär att om artikeln är defekt och du klagar i rätt tid har du rätt att reparera eller byta artikeln i första hand. Om det inte kan hända, eller om det inte händer inom rimlig tid, kan du, beroende på omständigheterna, få tillbaka pengarna eller sänka priset. En defekt är till exempel tillverknings- eller materialfel eller felaktig information om artikeln. Å andra sidan är vanligt slitage eller skador som du själv har orsakat föremålet inte en defekt. Om du upptäcker en defekt måste du klaga till oss "inom rimlig tid". Vi rekommenderar att du klagar så snart som möjligt, särskilt vid transportskador. Om du klagar inom två månader efter att felet upptäcktes, är det alltid inom rimlig tid. Om klagomålet är motiverat återbetalar vi dina rimliga och nödvändiga fraktkostnader. Om du tror att artikeln har en defekt ber vi dig att ange så mycket detalj som möjligt vad problemet är. Kom ihåg att artikeln alltid måste skickas i korrekt förpackning och få ett kvitto för leveransen. Spara postkvitto inkl. information om fraktkostnader och eventuellt spårningsnummer.

Information om överklagandealternativ

Ett klagomål om en vara köpt från oss kan skickas till Center for Complaint Resolution, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klaga till Center for Complaint Resolution via www.forbrug.dk. Europeiska kommissionens online-klagomålsportal kan också användas för att lämna in ett klagomål. Det är särskilt relevant för konsumenter som är bosatta i ett annat EU-land. Klagomål kan lämnas in här: http://ec.europa.eu/odr. När du skickar in ett klagomål, vänligen ange vår e-postadress info@oneblackcar.com.

 

NYHETSBREV